A les classes de primer estem dedicant una hora i mitja de manera quinzenal al treball per racons
de llengua i de matemàtiques. Hem establert grups de treball de quatre o
cinc alumnes els quals passen per sis racons diferents.
Els racons d’aprenentatge responen a la necessitat d’establir
estratègies organitzatives per tal de donar resposta als diferents interessos i
ritmes d’aprenentatge dels alumnes.
El treball per racons afavoreix
l’autonomia i la iniciativa de l’alumnat, permeten una certa flexibilitat en el
treball, tot deixant lloc a la creativitat i la imaginació.
Cal tenir en compte que
aquest tipus de treball motiva molt als alumnes fet que els permet cercar un
aprenentatge significatiu, funcional i vivencial.
Les activitats que estem realitzat de llengua i que
podeu veure a les fotografies són les següents:
1.
Els mesos de
l’any: ordenar els mesos de l’any i les estacions en català i castellà.
2.
Juguem al
memory: jugar al memory i finalment triar dues o tres imatge per crear frases.
3.
Inventem un
títol per al nostre conte: amb el mini teatre que tenim a l’aula jugar amb els
putxinel·lis, inventar una història i finalment triar títol.
Les activitats que estem realitzat de matemàtiques i
que
podeu veure a les fotografies són les següents.
1. La simetria: aquest racó consta de dues activitats: doblegar
una figura per la meitat i retallar-la per l’eix de simetria. Triar una imatge
que només té la meitat i dibuixar l’altre meitat tenint com a referent l’eix de
simetria.
2. El tangram: retallar les peces del tangram de paper,
triar una figura del model i reproduir-la en un full A-3.
3. Juguem amb les pissarres: amb les
pissarres per a retoladors fer sumes, restes, sèries, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada