dimecres, 27 de febrer del 2013

Racons de català i matemàtiques a primer


A les classes de primer estem dedicant una hora i mitja de manera quinzenal al treball per racons de llengua i de matemàtiques. Hem establert grups de treball de quatre o cinc alumnes els quals passen per sis racons diferents.
Els racons d’aprenentatge responen a la necessitat d’establir estratègies organitzatives per tal de donar resposta als diferents interessos i ritmes d’aprenentatge dels alumnes.
El treball per racons afavoreix l’autonomia i la iniciativa de l’alumnat, permeten una certa flexibilitat en el treball, tot deixant lloc a la creativitat i la imaginació.
Cal tenir en compte que aquest tipus de treball motiva molt als alumnes fet que els permet cercar un aprenentatge significatiu, funcional i vivencial. 
Les activitats que estem realitzat de llengua i que podeu veure a les fotografies són les següents:
1.                   Els mesos de l’any: ordenar els mesos de l’any i les estacions en català i castellà.
2.              Juguem al memory: jugar al memory i finalment triar dues o tres imatge per crear  frases.
3.              Inventem un títol per al nostre conte: amb el mini teatre que tenim a l’aula jugar amb els putxinel·lis, inventar una història i finalment triar títol.
Les activitats que estem realitzat de matemàtiques i que
podeu veure a les fotografies són les següents.
1.  La simetria: aquest racó consta de dues activitats: doblegar una figura per la meitat i retallar-la per l’eix de simetria. Triar una imatge que només té la meitat i dibuixar l’altre meitat tenint com a referent l’eix de simetria.
2.  El tangram: retallar les peces del tangram de paper, triar una figura del model i reproduir-la en un full A-3.
3.  Juguem amb les pissarres: amb les pissarres per a retoladors fer sumes, restes, sèries, etc.



                                                                 Racons a primer


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada